kengkawan

Khamis, Disember 15

spaghetti bolognese yg simple

Akhirnye dpt jgk aku masak spaghetti ni semalam,mana taknye
dr minggu lepas nk buat,tp tak terbuat...hubby asik blk lambat jer..huh!!
semalam aku balik umah dia dh spai dulu....ngehh..
tu hari pi giant nk beli sos spaghetti,ternampak hat meggi punye
selalu beli prego,tak pon kimball punyer...
so nk try la hat meggi lak..sedap gak..
cepat,mudah n sedap...muahahaha...

sumber resepi @ my resepi..
aku try n error jer...

bahan2
1 biji bawang besar-potong dadu
1/2 biji tomato-potong dadu
4 biji cendawan butang-di potong2
daging kisar
mix vegi
sedikit oregano
sepeket sos spaghetti meggi
1 1/2 cawan air
sedikit garam
serbuk perasa-pasti sedap
minyak tuk menumis

cara2

-panaskan kuali,masukkan daging kisar,kasi kering air dia dulu..n ketepikan..
-panaskan minyak,tumis bawang..pastu masukkan daging kisar td..
-masuk sos spaghetti meggi n masukkan air...kacau2..
-masukkan tomato,cendawan n mix vegi....masukkan perasa..
-dah siap..boleh la hidangkan n taburkan sedikit oregano dan ngaapppp

 aku tgk balance spaghetti n sos ada lagi terus aku goreng
wat sarapan tuk pagi ni...hubby siap bwk bekal lagi...muahahaa




Tiada ulasan: