kengkawan

Selasa, November 15

Patin masak tempoyak

Smlm aku mc konon period paid..tp sakit sikit jer..cuma ngantuk n penat sbb adik skrg asik tdo lewat..tdo lak x lena..tgh mlm bgun xnk tdo..msuk la dlm buai..kemain lama enjut baru tdo..huhu...sekarang biasa la aku 4 beranak jer tiap2 mlm...abg keje...
Ahad lps abg blk dr pasar tani membeli ikan patin...sib baik la ada sikit lg tempoyak lam peti tu...
smlm sempat la masak...kang kempunan lak dia....aku pas bersalin ni rasa kurang selera nk mkn ikan ni...


abg ckp sedap mcm kt kedai makan kt Temerloh...cehhh kononn..
kot nk suh aku masak lg la tu....

bahan-bahan
ikan patin
tempoyak
cili padi
kunyit hidup
daun kesum
timun
air
garam
asam keping

~tumbuk cili padi dgn kunyit hidup,masukan tempoyak
  gaul sekali gan bhn td..masuk lam periuk gaul gan ikan patin td
  masukkan air daun kesum n timun..jerang spai masak
  jgn lupa letak garam n asam keping..

taraaaaa dh siap...pejam mata pon leh buat...pejam mata sebelah boleh la..hehe


duk menyimpan peti  semlm ada la cheese cream balance buat kek lapis cheese persona
beberapa mggu lps...so aku habis kan la....


gini la upa kek lapis cheese persona yg kurang persona..hehe.. sbb cheese cream x berapa
tebal....ni la dessert smlm...resepi ni aku ambik kt blog kak ita....
abg ckp sedappp cam secret resepi...:))

Tiada ulasan: