kengkawan

Selasa, Ogos 10

~Salam Ramadhan~




السلام عليکم 
lamanye x update blog dh hampir 5bln.dh usang pon cite aku..hehehe
spai password pon dh lupa ish2.. nasib baik ada tulis lam dairi ;)
rasa malas sungguh nk update,gara² fb...hehehe
pejam celek esok dh nk sambut puasa..sunggu pantas masa berlalu..
thn ni rasa seronok sikit dak nia pon dh besar,so boleh la aku selalu masak

Akhir sekali aku nak ucapkan 
SELAMA MENYAMBUT BULAN RAMADHAN
MOGA IBADAH KITA TAHUN NI DI BERKATI 
DAN DI TERIMA DI SISI ALLAH S.W.T












Rabu, Mac 31

Buah Tangan Dari Cameron....

Salam buat teman2 blog ku...


Dh lama rasanyer x update blog..bukan pe bz skit..dgn 'FB'...hehehe
minggu lepas cik somi husband aku pi cameron 3 hari..aku tinggal la 3 beranak..
minggu lepas lak aku x sihat..dh 2 minggu asyik pening,sakit perot,sakit pala n bisa2 bdn..
byk sungguh penyakit dtg ni..pas satu2..nasib baik mak dtg teman..hubby wat blk skit buah tgn...




ni jambu kristal..fes time makan..manis bangatt


sedikit sayur2an...

stoberi...aku x bpe suke..bab masyam

baju tuk husna & dania

dh teray x buang lak budak ni..hehe

gumbira dpt bj baju..hehe






Jumaat, Mac 12

Angkara Dak Dania

Salam...

Nak cite skit pasal anak dara ku sorg ni..si tecik Dania...
Dlam usia 13bln,dia baru dpt kaki bukan main  laju lg..berjln mcm berlari..
rasa lega la sikt  ummi nyer..klu x masa merangkak x leh nk tinggal
asyik mengutip jer..
Lepas demam hari tu,mmg nakal n x duduk diam.ada jer "pekerjaan' dia buat
tgk la pintu lemari dh terkopak tarik dek dia...huhhh..
makin senang la keja dianak pengguh baju tu....dania dania....



ni satu lg dia dh kasi barai ni tabung..fuhh berpeluh tiak ku..sib baik x kena kaki dia..
pas kasi pecah pandai lak dia larikkk...duduk senyap jer..takot la tu ummi marah..
sblm ni dia  x penah kaco pon tabung tu..smlm terbarai gak akhirnye pemberian kwn
masa besday dia hari tu..dania dania....



Jumaat, Mac 5

Pesta Layang-layang

Salam semua...

Aduiii awat la malas sgt nk update blog ni..byk citer tp klu dh mai
penyakit ni jwapnyer bersarang la blog aku ni..hehehe

Jumaat lepas coti Maulud Nabi,aku n anak2 tumpang family abg ku pegi Pantai Sepat..
sebab hubby ku kena keje..kt sana ada wat program sambut
Maulidur Rasul..belah ptg nye ada pesta layang2...tp x byk pon
org main..sbb aku pi dh petang....:))))
tgk la pic..x bpe terang sbb cuaca gelap skit..:))

 

sibok gak nak main..

abg ku sibok duk melayan anak dia n husna

husna x sabar nk main tuh


dania tumpang posing kit

                                                                                    husna n haireen


Selasa, Februari 23

Dania Demam + Batuk + Selsema

Salam semua teman2 ku yg sudi membaca blog ku x seberapa nih...


Minggu lepas dania demam....tp x lah terok sgt..yg x best tuh demam mlm..
adakah cacing???...pastu start batuk n selsema..

pg td bgn asyik mereggek jeww..kesian sungguh anak ummi ni..sabtu lepas dh
jumpe pead..pead ckp paru2 ok..nasihat jgn bg mkan sejuk n bykan minum air..
skrg mmg musim demam..cuaca pon mmg panas sgt kt sini...

Makan pon x berselera..klu x,pantang tgk org mkn mesti dia nk..
yg ku risau berat nye..skrg ni dh 13 bln..baru 8kg..klu x mkn cam ne
 badan nak naik....huhuhu...sedeyyyy..:(
moga anak ummi cepat sembuh...sihat n ceria selalu...

kesian ank ummi..merenggek jew






Rabu, Februari 17

Cuti CNY

Salam teman2 ku...

Hari ni start keje setelah 4 hari bercoti CNY...org lain mgkin x bersemangat keje..tp
aku rasa cam semangat jer dtg keje hari ni,awal pulak tuh
...hehehe..pelik kan..mmg pelik
Cuti CNY lepas x kemana2 sgt..cuma blk umah mak yg x spai 30 minit tuh...:-)))
Ayah & abg ku buat kenduri sikt..tumbang kan seekor kambing & 2 ekor rusa...
kenduri kesyukuran,setelah dekat sethn
abg menderita sakit..kata nya santau..nauzubillah...

Malam CNY tu bwk anak2 kuar..beli brg2 sikit kt GiAnt...bukan main sonok
lagi budak2 tuh..


















adik..meh kakak pelok sikit
ni sedang sibuk tgk budak lain menangis



                                                          kyusuk betol klo tgk org lain nangis..;p

pegang kuat sikit adik

Khamis, Februari 11

FB oh FB

Salam temanku...

Semenjak fb bertukar wajah ni,mmg betul2 x keruan..poning kepala ni haa..
mmg x best..asyik menggong jer...duk tunjuk status lama...
aku ni mana leh x berFB klu kt opis ni...boring tahap dewa kayangan dah..hehe
En somiku ckp cam FB ni cam nyawa aku dah...hahaha...
Bukan pe,aku ni sorang je ppuan kt opis ni..mmg boring x yah ckp la..nk menyembang
dgn sapa...jadi teman2 di RH n FB lah tempat aku berborak di internet...

Sejak kenal kawan2 di RH,aku makin ramai kawan di FB..so sonok lah klu nk FB tu..
wpon mmg x penah bertemu tp kami rasa cam rapat jer...betul teman2 ku???...BETULLL..

Td br jer sertai contest kt FB...kt profile MA & BABY...
sapa lom join jom lah kita meriah kannya...jom vote dania kt SINI  just klik 'LIKE'
                                                :
                                                :
                                                :
                                                :
                                                :